eerste dagen in Aussie - Reisverslag uit Trinity Beach, Australië van Janine Linschoten - WaarBenJij.nu eerste dagen in Aussie - Reisverslag uit Trinity Beach, Australië van Janine Linschoten - WaarBenJij.nu

eerste dagen in Aussie

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

29 September 2014 | Australië, Trinity Beach

Zo, nu eindelijk ook een verslag(je) van mij vanuit het verre Australie. Het is alweer een week geleden dat ik samen met Lotte op het vliegtuig stapte in Amsterdam. Sindsdien heb ik alweer een hoop gezien. Even bij het begin beginnen..
Rond 1 uur 's middags vlogen we naar Hongkong. Daar kwamen we om 6 uur 's ochtends (lokale tijd) aan. Terwijl het in Nederland net nacht werd, was het in Hongkong al erg warm en levendig. Maar ik was zo moe! Toch ben ik samen met Lotte een kijkje gaan nemen in de stad. Er waren overal hoge gebouwen. Een echte stad dus. Er liepen veel businessmannen in pak. We hebben ons dus zeker vermaakt daar, ondanks dat we zo ontzettend moe waren. We liepen een aantal heuveltjes verder om wat te gaan eten bij een engels cafeetje. Hier zijn we een uurtje gebleven en we hadden eerlijk gezegd niet veel zin om nog zoveel dingen te gaan bekijken. We hebben namelijk nog een stop van 3 dagen in Hongkong op de terugweg. Rond 11 uur zijn we teruggegaan naar het vliegveld. Na uren wachten daar konden we dan eindelijk naar Australie. Het vliegtuig was goed maar slapen ging er erg moeilijk, dus wederom hadden we niet geslapen. Maar gelukkig kwamen we 7 uur later in Cairns aan. Eerst moesten we door douane heen. En na onze bagage te hebben opgehaald stond Janet op ons te wachten. Een van Lotte's connecties haha. Het was hier ochtend. Toch wilden we heel erg graag gaan slapen. Dat hebben we gelukkig ook de hele dag en nacht gedaan.
De volgende dag heeft Lily (Janet's dochter) ons meegenomen naar Cairns. Daar hebben we wat gegeten en toen zijn we naar de shoppingmall gegaan. Ze hebben hier hele mooie kleren maaaaar ik ben nu een backpacker dus ik heb geen geld en ruimte voor mooie kleren, dus ik heb niks gekocht (misschien leer ik het nog ooit he pap & mam haha). Na het shoppen zijn we eventjes bij de lagoon gaan zitten. Dat is een groot openbaar zwembad in het midden van de stad. Daarna gingen we weer terug naar het huis in Trinity beach.

De volgende dag, vrijdag, heeft Janet ons naar Port Douglas gebracht. De weg naar Port Douglas is langs de kust en tussen de bergen. Zooooo mooi om te zien. Aangekomen in Port Douglas, wat een klein plaatsje aan het strand is, hebben we meteen een trip naar het great barrier reef geboekt voor de volgende dag. Daarna zijn we naar het hostel gegaan. Hier sliepen we in stapelbedden met 3 andere mensen. Het was minder erg dan ik had verwacht. Volgens mij hadden we nog steeds een jetlag want we waren zo moe. En we moesten toch vroeg opstaan om naar 't rif te gaan dus we zijn op tijd gaan slapen.
Zaterdag was het eindelijk zover. Met goede zin stonden we op om naar het great barrier reef te gaan. Om er te komen moesten we 1,5 uur op een boot zitten. Dat hebben we dus gedaan en na die 1,5 uur mochten we dan eindelijk het water in. Ik vond het best eng in het begin, maar het viel allemaal mee want het was zo mooi onderwater. We hebben in totaal drie uur gesnorkeld. En dit smaakt naar meer want ik wil nu echt leren duiken. Alleen dat gaat erg lastig en dat is heel erg duur dus ik denk dat ik het even bij snorkelen laat. Je kunt foto's zien van het snorkelen op mijn facebook. Maar het is lang niet zo mooi op de foto's dan in het echt.
's Avonds hebben we nog eventjes gekletst met een zweeds meisje die bij ons in het hostel zat en toen zijn we gaan slapen. 's Ochtends heeft Janet ons weer opgehaald en zijn we hier in Trinity naar het strand gegaan. Janet's zoon William wilde heel erg graag gaan kanoen met ons maar dat ging niet want het waaide schijnbaar te hard. We hebben nog wel eventjes gezwommen totdat Janet aankwam met het eten. Jaja, we hebben onze eerste Ozzie barbeque gehad. Lekker aan het strand want je hebt hier namelijk gratis bbq platen die voor iedereen toegankelijk zijn. 's Avonds hebben nog gezellig singstar gedaan en gekletst. En toen waren we alweer moe!

Op dit moment is het alweer maandag. We gaan zo onze spullen pakken om verder te trekken. We gaan zo met de bus naar Cairns. Daar is het wat levendiger dus daar blijven we waarschijnlijk 1 of 2 nachtjes. En we hopen nog een tour te boeken naar Daintree of Cape tribulation. Dat moeten we nog eventjes kijken. Dit was het iniedergeval voor nu, en ik probeer binnenkort nog een verhaaltje te schrijven als ik weer meer dingen heb meegemaakt.

Byeeee

  • 15 Oktober 2014 - 13:52

    Dorothé:

    Het gaat wel hard met de verslagen, dames!!! Ik ga er maar vanuit dat jullie geen tijd hebben om jullie belevenissen met ons te delen, haha. Maar wel schitterende foto's....
    Have fun

  • 03 November 2014 - 19:08

    J9:

    Echt leuk om al die verhalen te lezen! #jekentmeniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Trinity Beach

Janine

vier maanden reizen door Australië en Indonesië.

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 1848

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 12 Januari 2015

Reis door Australië en Indonesië

Landen bezocht: